maandag 11 oktober 2010

les 4 - balans en contrast

De intro van John laat ik vandaag voor wat ie is. Ik zit inmiddels op mijn eigen pad en daar heb ik nu even genoeg aan. Maar natuurlijk zijn die verhaaltjes over collages toch wel in mijn systeem gaan zitten, dus vanavond ben ik gaan experimenteren met het betere scheur- en plakwerk.

Ik had wat oude werken die ik nooit afgemaakt heb meegebracht, en ik ben met dezelfde compositie (Guggenheim) weer aan de slag gegaan. Scheuren, plakken en er weer overheen schilderen om er één geheel van te maken.



Ik heb in 2 stadia een foto genomen.




Je ziet dat de laatste (onderste) al sterker wordt, met meer diepte, maar het heeft ook een soort grauwigheid door het grijs. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet denken. Sommige stukjes vind ik heel mooi, zoals het stukje rood van de voorste 'punt' in het schilderij. En het paars, en de witte lijn onder het grijs. Maar het is nog lang niet af, de details ontbreken nog (en als tegenhang ook de grote vlakken).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten