maandag 24 januari 2011

les 16 - ploeteren

De inspiratiebronnen van vandaag vond ik meer technisch interessant dan echt mooi. Links twee werken van Helmut Middendorf. De gelaagdheid is heel duidelijk te zien en geeft een apart beeld. Rechts een stukje ambachtswerk uit Oceaniƫ, wat me aanspreekt vanwege de puurheid, de aardse kleuren en het sterke beeld door de herhaling.


Ik ben nog even door gaan ploeteren met waar ik vorige week aan was begonnen. (rechts) Maar, zoals ik afgelopen dinsdag ook al min of meer constateerde: ik kom er niet uit. De spontaniteit ontbreekt.


Iets heel anders: Bij het printen van vakantie-foto's van Marokko had ik eerder al gemerkt dat de inkt niet wou drogen op goedkoop fotopapier. Met name de zwarte inkt vormt een soort 'klontjes'.
Omdat de inkt niet in het papier trekt, is het wel mogelijk om hiervan een afdruk te maken. En dat geeft een leuk effect! Kijk maar:

(A4 formaat)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten