maandag 5 oktober 2009

les 3 - ploeteren

Deze avond.. was deze avond verspilde moeite? Is het eigenlijk wel de moeite waard om hier überhaupt een bericht aan te wijden?

Ik heb nog een avond doorgewerkt aan het werk waar ik vorige week aan begon. Zoals je ziet, is het werk inmiddels een kwartslag gedraaid; een trucje wat ik wel vaker gebruik als ik vastzit.


Ik heb wat geëxperimenteerd met lijnen en vlakken, en contrasten. Maar er is nog niets 'ontstaan' wat me inspireert en me ideeen geeft. Het is teveel bedacht, te geforceerd. Normaal werk ik veel intuïtiever.

Terug naar de vraag: was dit verspilde moeite? Vast niet! Juist van je fouten en mislukkingen kun je leren, toch? Dat houd ik mezelf maar voor ...;)
Bijvoorbeeld: kijk eens naar het verschil tussen links en rechts. Door het toevoegen van de oranje vlakken wordt de rest naar achteren geduwd en ontstaat er meer diepte.

PS: toeval of niet - op de een of andere manier is dit werk na die avond spoorloos verdwenen... echt waar, ik kan het niet meer terugvinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten