maandag 6 december 2010

les 11 - niet zo productief

Vanavond stonden er 2 interessante schilders in de schijnwerper: Vieira da Silva en Jan van der Kooi.

Het werk van da Silva (links en rechts) is sober van kleur, abstract maar heel ruimtelijk. Mooi!




Jan van der Kooi (onder) gebruikt ook sobere kleuren, maar werkt figuratief. Ik vond het wel leuk om deze werken te zien, omdat het voor mij aan reisimpressies doet denken. Vooral de linkse herinnert me aan mijn Marokko schetsen (zie hier).


Zelf was ik niet zo in vorm vandaag...- Of liever gezegd, ik was niet zo productief.

Combineer een oud, minder geslaagd werk met een foto van Marokko (de leerlooierijen in Meknes) en zie dan het resultaat rechts. Hoewel ik het in eerste instantie nogal simpel vond, vind ik de compositie eigenlijk best goed en het gaat niet snel vervelen. Ook de tekening erin vind ik wel OK, behalve aan de linkerkant in het groengeel.


En ik ben ook verder gegaan met een werk waar ik al mee bezig was. Zie hieronder 2 verschillende stadia:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten