maandag 7 maart 2011

les 20 / 21 - steeds meer grip

Vorige week ben ik begonnen met wat werken, waar ik vandaag mee verder ben gegaan.

In dit werk zat teveel onrust, dus ik heb over sommige stukken een waas geschilderd. Daardoor ontstaat er een heel ander beeld. Er lijkt ook meer samenhang te zijn. Voor (links) en na (rechts):

Het werk hieronder had nog wat meer details nodig, en wat meer scherpte.
De scherpte zit er nu wat meer in, maar de details nog niet echt. Voor (links) en na (rechts):

De rest van de groep had veel associaties bij het laatste werk. Blijkbaar nodigen de vormen daartoe uit. Vooral associaties met dieren, zoals paarden en olifanten. Ikzelf heb dat eigenlijk niet zo...

Ik merk wel dat het me steeds minder moeite kost om een schilderij helder te houden of weer helder te krijgen als het dreigt dicht te lopen. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van erover heen schilderen ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten