maandag 21 maart 2011

les 23 - wereld

Het thema van John's voorbespreking vanavond was 'licht'. En mijn catch of the day daaruit was dit schilderij rechts, waarin heel veel licht zit. Het heet 'Morgensonne' en is geschilderd door Lovis Corinth.

Geheel in stijl met voorgaande weken, ben ik zelf vanavond weer verder gegaan met een oud werk, uit het 2e jaar Beeldende Route (links).

 - Ik zie trouwens nu pas dat ik het werk op z'n kop heb gebruikt t.o.v. de originele opzet. Maar ach, wat maakt het uit ;).

Ik heb er eerst wat lijnen overheen gezet, losjes gebaseerd op een foto uit Marokko van afgebladderde verf op een muur van leem.

Daarna ben ik weer gaan schilderen. Tot ik op gegeven moment weer in het stadium kwam dat ik wel vlekken en lijnen had, maar te weinig concrete vormen. Een werk dat John had laten zien (helaas geen foto van) bracht me op het idee om er een hele andere, scherpe vorm overheen te zetten. En langzaam maar zeker ontstaat er nu een fantasiewereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten