maandag 15 maart 2010

les 22 - terug

Les 21 alweer gemist wegens buikgriep... gaat lekker met mij. Wel jammer, want er was een professioneel model uitgenodigd voor die les!

Vandaag geen model meer, terug naar het 'gewone' werk.
John liet o.a. werk van Jasper Johns zien. Knap opgebouwd met heel veel streepjes, sober in vorm en kleur, maar toch intrigerend.

Ik loop een beetje vast met mijn pueblo dorp-geinspireerde schilderij. De volgende stap is lastig. Ik heb maar eens wat vreemde elementen ingebracht. Dat zorgt in elk geval voor spanning en roept vragen op: 'wat doen die rare slingers daar?'

Ondertussen ook aan de opzet voor een volgende begonnen. Het moet iets worden met beweging. Ik had nog een schets van een figuur en een foto als inspiratie voor de achtergrond:

Daar heb ik tot nu toe het volgende van gemaakt (links is een iets eerder stadium dan rechts):
Volgende week eens kijken wat dit wordt... Ik heb eigenlijk nog geen idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten