dinsdag 30 maart 2010

les 24a - de 'dinsdag groep'

De groep van John op dinsdag is met hele andere dingen bezig dan de maandag, maar ik kan vooruit met mijn eigen werk. En het is leuk om te zien wat er in die groep allemaal geproduceerd wordt. In tegenstelling tot onze groep, werken zij meer vanuit een opdracht. Het is erg leuk om te zien hoe verschillend die opdracht door iedereen uitgevoerd wordt.

Ik ben verder gegaan met het werk van gisteren.
Het werd tijd voor een drastische wijziging. De inspiratie van het 'gekrabbel' van Kirkeby, en de grottekeningen op het plaatje links, hebben gezorgd voor de volgende laag.
Ik moet zeggen, dit vind ik een groot verschil! Nu heb je opeens iets anders om naar te kijken dan die nietszeggende vlakken. Misschien wordt het nog interessanter met nóg een schilderlaag, maar voorlopig laat ik het hierbij en ga ik verder met andere werken.

Het werk hieronder kwam nog uit de oude doos: In okt 2008 zag ie er nog heel anders uit (de rode variant rechts) , maar ik heb er thuis wat aan gewerkt en vandaag dus weer. Ik weet nog niet welke kant het opgaat en of het goed komt ;).

Ik heb ook weer iets toegevoegd aan mijn 'pueblo'. De rechterkant was saai dus daar heb ik met een droge kwast wat blauw overheen gezet. Vanwege de onregelmatige ondergrond waar het karton op gespannen was, onstaat er een mooi effect. Het wordt steeds beter.

Alsof ik nog niet productief genoeg was, ben ik ook nog verder gegaan met een eerder gemaakte ondergrond in bruin/omber tinten. Dit is dus al de 2e laag. Inspiratiebron is wederom een foto (rechts). Ik wil kijken of ik de sfeer van die foto kan vangen.
Omdat de foto zoveel textuur bevat, en veel meer kleur dan je in eeste instantie denkt, zal het wel een aantal lagen verf nodig hebben. Deze laag vind ik alvast een goed begin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten