maandag 17 mei 2010

les 29 - nog niet klaar

John begon de les van vandaag weer met een uitgebreid repertoire aan schilders, en ik heb daar Paul Rebeyrolle uitgepikt vanwege zijn eclectisch werk. Het is enigszins figuratief, maar toch ook weer niet, en er zitte rare, verontrustende dingen in. Quote uit Wikipedia: 'His art is often concerned with landscapes, but is marked by violence and rage.'

Rebeyrolle maakt hele series over een bepaald onderwerp. Zo heeft hij een aantal schilderijen met een tas in de hoofdrol. Die tas stond toevallig in het atelier, de entourage is er omheen bedacht. Ook die tas is typisch geschilderd: je ziet meteen dat het een tas is, maar toch klopt het 'anatomisch' niet, eigenlijk is het maar een rare vorm. Helaas heb ik geen foto van de tas-schilderijen.

Ik ben vandaag verder gegaan met één van de werken van vorige week. Ik heb de vrouw-figuur wat afgezwakt, maar eigenlijk vind ik het alles bij elkaar maar saai. Tijd voor een rigoreuze ingreep dus!
Ik heb het werk in 2-en gescheurd en een nieuwe ondergrond (groot formaat, 70x100 cm) gemaakt waar het straks opgeplakt wordt:





Wees gerust, de stukken zitten nog niet vastgeplakt...


Als laatste heb ik nog een klein streepje wit in het 'wilde' schilderij aangebracht. Je moet goed kijken om het te zien, maar het was op de een of andere manier nog nodig voor het evenwicht. Zie je het??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten