maandag 10 mei 2010

les 28 - gevallen kwartje

John geeft vandaag een uitstapje gemaakt naar de grafische technieken om ons te laten zien welke effecten je kunt bereiken. Ook daarbij wordt veel in verschillende lagen gewerkt, bijvoorbeeld in een zeefdruk. En het effect van een transparante laag is dan bijvoorbeeld heel anders dan van een dekkende laag. Helaas heb ik geen foto's gemaakt.

Ik ben verder gegaan met de 2 werken waar ik volgende week mee begonnen was.

De volgende laag voor het 1ste werk is gebaseerd op een verzameling beestjes uit een artikel in de National Geographic. Ook heb ik de figuur links verder uitgewerkt :


Het andere schilderij heeft ook een extra laag gekregen (lekker pasteus, met paletmes geschilderd, altijd goed om je verf aan het eind van de avond op te maken ;) ). Het beeld wordt nu tijdelijk wat minder helder, maar dat komt straks wel weer goed.


Ik heb weer lekker geschilderd vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten