maandag 31 mei 2010

les 30 - de 3e helft

De laatste les vandaag, het cursusjaar is weer voorbij, tijd voor de nabeschouwing, de derde helft.
We hebben lekker geborreld ;). En geconstateerd dat het een goed jaar was. Ik heb veel geleerd van John en van mijn mede-cursisten. En daardoor heb ik nog meer plezier in het schilderen gekregen. Het is leuk om langzaam je eigen weg uit te stippelen, om tot de ontdekking te komen dat je (soms) zelf oplossingen kunt vinden voor problemen waar je tegenaan loopt. Waarbij het palet aan technieken wat ik weet te gebruiken steeds groter wordt.

Het wordt nog moeilijk kiezen voor volgend jaar: zal ik verder gaan met schilderen, of toch de Beeldende Route gaan afmaken? Of allebei...

Uiteraard hebben we niet alleen geborreld. John had weer mooie inspiratie van Per Kirkeby. Als hij nog eens in Nederland een expositie heeft, moet ik er echt naartoe!
En natuurlijk hebben we ook nog wat geschilderd vandaag. Ik ben verder gegaan met het complexe werk waar ik mee bezig was. 'Ns kijken of ik wat chaos kan scheppen in de orde...
Dat lijkt wel aardig te lukken. Ik ben weer een stapje verder. Ik wil nog wat details uitwerken (bv het silhouet bovenin) en aan de onderkant moet nog iets komen, waarschijnlijk een structuur of zo.


Nog even dit: volgende week is de eind-expositie voor het cursusjaar 2009-2010. Ik heb 2 werken ingeleverd, nl. deze en deze. Ik ben benieuwd wat andere mensen ervan vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten