maandag 12 april 2010

les 25 - gaat lekker

John Sikking had weer een interessante collectie verzameld voor de voorbespreking. Van links naar rechts schilderijen van resp. Brice Marden, Knikov en Sam Drukker.

Het werk van Marden is heel abstract maar toch heel ruimtelijk. Knap hoe hij dat voor elkaar krijgt met alleen vlakken en lijnen. Wel toevallig: ik heb een tijdje een abonnement op Kunstbeeld gehad en daarin was zijn werk mij eerder opgevallen. Nu ga ik de naam onthouden.
Het werk van Knikov wordt door 2 mensen gemaakt, Philip Knipscheer en Bob Kovel. Om de beurt werken ze aan hetzelfde werk. Dat levert spannende resultaten op.
Het schilderij van Sam Drukker wilde ik laten zien vanwege de gelaagdheid die erin zit - en het is eigenlijk wel een hele rare voorstelling! Waarom heeft die naakte man een tennisracket in zijn hand?

Ik heb vandaag weer hard gewerkt. Ik was mijn eigen setje inspiratie-foto's vergeten, dus ik moest andere bronnen aanboren. In de knipsels van John vond ik deze 2 foto's, die qua kleur heel goed bij elkaar passen. Het (Afrikaanse?) dorp wil ik gebruiken als achtergrond, en dan iets met die strepen er transparant overheen zetten.

Ik had nog een waterig-blauwe ondergrond liggen. Die heb ik gebruikt om de eerste lagen op te zetten.
Rechts het resultaat tot nu toe. Ik ben helemaal verbaasd over mezelf dat ik de rust kan vinden om me aan de details te wagen. Snap er niks van, maar ik vind het niet erg ;). Ik geniet ervan om het steeds beter te maken. Ben alleen bang dat ik er straks niets meer overheen durf te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten