maandag 19 april 2010

les 26 - volgende laag

John liet vandaag o.a. werk van Marlene Dumas zien. Hoewel Dumas voornamelijk (of uitsluitend?) afbeeldingen van mensen maakt, zit er toch veel diversiteit in. In de portretten hieronder zit verschil in kleurgebruik, structuur, postuur (gezicht/bovenlijf/hele lichaam). Daardoor ervaar je bij allemaal een verschillende emotie.

Wat betreft mijn 'Afrikaans dorp', waar ik vandaag weer mee verder ging:
Zoals je hier kunt lezen, was ik van plan om een combinatie van 2 foto's te gebruiken.
Uiteindelijk heb ik alleen het wasgoed uit de 2e foto gebruikt tot nu toe. Ik heb wat vormen op karton getekend en uitgeknipt. De randen heb ik met potlood op het schilderij getekend. Rechtsonder heb ik de restvorm gebruikt voor een nieuwe vorm.

Verder heb ik nog wat schaduwen aangebracht en de lucht wat lichter gemaakt.

En toen was de avond alweer voorbij... Ik ben wel blij met het resultaat tot nu toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten