dinsdag 20 april 2010

les 26a - nieuwe inzichten

Het wasgoed heb ik vandaag nog wat geperfectioneerd. De kleuren iets bijgewerkt, een beetje van het azuurblauw laten terugkomen in het groen.
Daarna ben ik (nog) eens op een afstandje staan kijken. Opvallend detail is dat het azuurblauw rechts op afstand duidelijker is dan van dichtbij. Misschien omdat je verder weg meer op grote partijen focust dan op details.

Op afstand was het wel duidelijk dat de partij linksonder nu nogal saai was in vergelijking met de rest. Niet dat er nog meer vorm moet komen, maar ik heb geprobeerd en wat licht en richting in te brengen. Is nog niet helemaal goed, maar het effect is al zichtbaar. Kijk maar:


Omdat ik toch wel heel tevreden was met mijn 'wasgoed', en het gebruik van de mal, krijg ik ook weer inspiratie voor een ander werk waarvan ik steeds niet wist wat ik er nog mee moest. Onder het motto 'so far, so good' ben ik er steeds van af gebleven totdat ik een idee kreeg.

Als afgeleide van het wasgoed heb ik wat vormen uitgespaard in een vel plastic, en daarmee getamponeerd.
Vergelijk voor (links) en na (rechts):



Door de 'blobs' ontstaat er diepte in het schilderij. Omdat het andersoortige vormen zijn, krijg je nieuwe associaties. Leuk he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten